divendres, 30 novembre de 2012

BLOCS CONTRA LA FAM: GASPATXOS


"És curiós la gent que somriu en silenci. Com si amaguessin un secret. Que potser tots els individus tenen un secret que els fa feliços o infeliços?" (Tortugues. Katherine Pancol)


Aquest és el segon any que participo en la iniciativa solidària Blocs contra la fam. Avui i demà te lloc la Gran Recollida de menjar per al Banc dels Aliments. És esgarrifador pensar que una de cada cinc llars es troba en situació de pobresa, per això és necessari que cadascun de nosaltres contribueixi en la mesura de les seves possibilitats. A la pàgina web de La Fundació del Banc dels Aliments poden trobar-se els punts de recollida d'aliments.

Des del meu bloc participo amb una senzilla recepta típica d'Eivissa. Aquí els bunyols que es fan sense bunyolera es diuen gaspatxos. Feia molts anys que no els provava, qui els feia sempre era la meva besàvia. No li donava gens de mandra preparar-los en cinc minuts per al berenar de les meves germanes i meu...i tenc que reconèixer que jo era qui es menjava la majoria de gaspatxos, m'encantaven!!

GASPATXOS

Ingredients:
- Farina
- Aigua
- Batafaluga
- Sucre

Preparació:
Mesclar farina i aigua en les proporcions necessàries per fer una pasta que no ha de quedar ni massa líquida ni massa espesa. Batre-la molt amb una forquilla. Afegir la batafaluga i anar fregint a cullerades amb oli d´oliva. Passar els gaspatxos per sucre i menjar enseguida perquè no refredin.

10 comentaris:

  1. no havia sentit mai a parlar d'aquest dolç i m'encanta! ingredients economics i una feina justa!! proposta de 10! petons

    ResponElimina
  2. Pues habrá que rpobarlos... si a ti te gustaban tanto por algo sería... Un besote guapa y si, hay que ayudar en lo que sea!

    ResponElimina
  3. La primera vegada que em van dir que hi havia "gaspatxos" de postres em va sorprendre molt, ja que m'esperava gazpacho XD
    Em van semblar una delícia :) Són com bunyols però amb un sabor una miqueta diferent ^^
    A Formentera els fan igual, sa güela d'en Jordi (el meu xicot) els fa igual :)

    Molts petons ^^

    ResponElimina
  4. Mira que yo pensaba encontrarme con una sopa :).
    Estupendo tu aporte.
    Besos!

    ResponElimina
  5. Jeje, jo em pensava que t'havies equivocat amb el títol. Ingredients ben bàsics i una pinta immillorable.
    Una forta abraçada, guapa!

    ResponElimina
  6. ...Ostres, no els coneixia pas!!! I ben sencills de fer!!
    Ptnst

    ResponElimina

















  7. Con que poco se apañaban antes y se lo encontraban hecho ponerse a amasar.
    saludos








    ResponElimina
  8. Quina recepta més curiosa, tampoc no la coneixia! Una proposta per una gran causa, sense dubte!!

    ResponElimina
  9. Me encanta la receta y es un aporte dleicioso.

    Besos.

    ResponElimina
  10. La iniciativa me parece estupenda y la receta (que no la conocía por el nombre) me parece fantástica! ;) Besos.

    ResponElimina

Gràcies per passar per la meva cuina i deixar-me un comentari.
Maria José

Gracias por pasar por mi cocina y dejarme un comentario.
Maria José