Menú

diumenge, 11 de novembre de 2012

BROWNIE DE XOCOLATA AMB REMOLINS DE CREMA DE FORMATGE I CARABASSA | BROWNIE DE CHOCOLATE CON REMOLINOS DE CREMA DE QUESO Y CALABAZA


“Però el món se´t comença a carregar amb les coses que dius, les que penses, les que desitges i les que haurien pogut ser si no fos que.” (Jo confesso. Jaume Cabré)

“Pero el mundo se te empieza a cargar con las cosas que dices, las que piensas, las que deseas y las que habrían podido ser si no fuera que.” (Yo confieso. Jaume Cabré)


És cert, hi ha tantes coses que podríem haver fet si no fora per això o per allò...

Es cierto, hay tantas cosas que podríamos haber hecho si no fuera por eso o por aquello...


La primera vegada que vaig sentir la paraula brownie, va ser a una amiga que havia anat a l'estiu a fer un curset d'anglès a Londres. A jo, que no tinc ni idea d'anglès perquè (uf, com em penedeixo ara!) vaig triar estudiar francès, el terme em va semblar d'allò més "xic" i quan em va explicar que consistia en un pastisset americà de xocolata, fosc i dens, em va bastar per prometre'm a mi mateixa que algun dia jo també assaboriria tan deliciós dolç. Segueixo sense saber anglès i aquell estiu dels quinze anys queda bastant lluny, però la meva passió per la rebosteria m'ha permès descobrir i assaborir diferents versions de brownie: amb nous, amb fudge (una altra parauleta anglosaxona), amb butterscoth (ejem, una altra), amb nata batuda, blondies (més!)...

La primera vez que escuché la palabra brownie, fue a una amiga que había ido en verano a hacer un cursillo de inglés en Londres. Yo, que no tengo ni idea de inglés porque (uf, como me arrepiento ahora!) elegí estudiar francés, el término me pareció de lo más "chic" y cuando me explicó que consistía en un pastel americano de chocolate, oscuro y denso, me bastó para prometerme a mí misma que algún día yo también saborearía tan delicioso dulce. Sigo sin saber inglés y aquel verano de los quince años queda bastante lejos, pero mi pasión por la repostería me ha permitido descubrir y saborear diferentes versiones de brownie: con nueces, con fudge (otra palabrita anglosajona), con butterscoth (ejem, otra), con nato batida, blondies (más!)...


I justament avui se celebra el dia del brownie o, millor dit, #eldiadelbrownie. Sí, sí, el brownie té un dia dedicat tot a ell (l'11 de l'11) i aquest any se celebra la seva segona edició. L'any passat no em vaig assabentar, perquè aquest és un esdeveniment que es va forjar en twitter i per aquell temps jo encara no estava molt posada amb les noves tecnologies, ara almenys ja he après a fer piulades així que aquest any no he volgut faltar, tard però aquí estic. Dani, que va ser un dels espontanis promotors de #eldiade en twitter, ha organitzat el Concurso del Autoproclamado Día Mundial del Brownie al seu bloc El monstruo de las galletas, i no he pogut resistir-me a participar, ni pels jutges, entre els quals es troba la meva Pam, ni per ell mateix, que tanta paciència va tenir en el seu moment amb mi ;)

Y justamente hoy se celebra el día del brownie o, mejor dicho, #eldiadelbrownie. Sí, sí, el brownie tiene un día dedicado todo a él (el 11 del 11) y este año se celebra su segunda edición. El año pasado no me enteré, porque este es un acontecimiento que se forjó en twitter y por aquel tiempo yo todavía no estaba muy puesta con las nuevas tecnologías, ahora al menos ya he aprendido a hacer twits así que este año no he querido faltar, tarde pero aquí estoy. Dani, que fue uno de los espontáneos promotores de #eldiade en twitter, ha organizado el Concurso del Autoproclamado Día Mundial del Brownie a su blog El monstruo de las galletas, y no he podido resistirme a participar, ni por los jueces, entre los cuales se encuentra la mía Palmo, ni por él mismo, que tanta paciencia tuvo en su momento conmigo ;)


La recepta que he triat ha estat un brownie de xocolata negra ben dens, com ha de ser, amb una capa de crema de formatge i carabassa, amb una consistència pareguda al flam. El resultat ha estat un contrast de textures deliciós. Dels millors brownies que he tastat mai… 

BROWNIE DE XOCOLATA AMB REMOLINS DE CREMA DE FORMATGE I CARABASSA

Ingredients pel brownie de xocolata:
- 180 grams de mantega fosa
- 180 grams de sucre
- 2 ous
- 140 grams de farina de rebosteria
- 140 grams de cacau
- 1 polsim de sal
- 1/2 culleradeta de canyella

Ingredients per a les crema de formatge i carabassa
- 250 grams de formatge en crema
- 80 grams de sucre
- 1 ou
- 60 grams de farina
- 150 grams de carabassa bullida i triturada
- 1/4 de culleradeta de vainilla
- 1/2 culleradeta de canyella
- 1/2 culleradeta de gingebre
- 1 polsim de clau mòlt


La receta que he elegido ha sido un brownie de chocolate negro muy denso, como tiene que ser, con una capa de crema de queso y calabaza, con una consistencia parecida al flan. El resultado ha sido un contraste de texturas delicioso. De los mejores brownies que he probado nunca… 

BROWNIE DE CHOCOLATE CON REMOLINOS DE CREMA DE QUESO Y CALABAZA

Ingredientes por el brownie de chocolate:
- 180 gramos de mantequilla fundida
- 180 gramos de azúcar
- 2 huevos
- 140 gramos de harina de repostería
- 140 gramos de cacao
- 1 pizca de sal
- 1/2 cucharadita de canela

Ingredientes para las crema de queso y calabaza
- 250 gramos de queso en crema
- 80 gramos de azúcar
- 1 huevo
- 60 gramos de harina
- 150 gramos de calabaza hervida y triturada
- 1/4 de cucharadita de vainilla
- 1/2 cucharadita de canela
- 1/2 cucharadita de jengibre
- 1 pizca de clavo molido


Preparació:
Comencem preparant el brownie de xocolata. Barregem la mantega amb el sucre amb unes varetes fins que estigui tot ben integrat. Després, afegim els ous d'un en un, batent ben després d'agregar cadascun.
En un bol ben sec posem la farina, el cacau, la sal i la canyella, removem bé, ho sedassem i ho afegim a la barreja de sucre i ous, batent fins que quedi tot unit.
Untem un motlle de 22x22 cm amb mantega i estenem en ell 2/3 del brownie, reservant la resta.
Preparem la crema de formatge i carabassa. En un bol posem el formatge en crema amb el sucre i ho batem. Afegim després l'ou i, finalment, la resta d'ingredients, cuidant que quedi tot unit.
Aboquem aquesta barreja en el motlle que teníem reservat i sobre ella repartim la massa de brownie restant, traçant remolins amb un ganivet.
Coure en el forn a 180ºC durant uns 45 minuts aproximadament. Deixar refredar bé abans de treure del motlle.

Preparación:
Empezamos preparando el brownie de chocolate. Mezclamos la mantequilla con el azúcar batiendo con unas varillas hasta que esté todo muy integrado. Después, añadimos los huevos uno por uno, batiendo bien después de agregar cada uno.
En un bol muy seco ponemos la harina, el cacao, la sal y la canela, removemos bien, lo pasamos por el cedazo y lo añadimos a la mezcla de azúcar y huevos, batiendo hasta que quede todo unido.
Untamos un molde de 22x22 cm con mantequilla y extendemos en él 2/3 del brownie, reservando el resto.
Preparamos la crema de queso y calabaza. En un bol ponemos el queso en crema con el azúcar y lo batimos. Añadimos después el huevo y, finalmente, el resto de ingredientes, cuidando que quede todo unido.
Vertemos esta mezcla en el molde que teníamos reservado y sobre ella repartimos la masa de brownie restante, trazando remolinos con un cuchillo.
Cocemos en el horno a 180ºC durante unos 45 minutos aproximadamente. Dejar enfriar bien antes de sacar del molde.

33 comentaris:

  1. Nena, espectacular!!!!
    Doncs jo no me n'he assabentat ni del dia del brownie i del concurs. Quina ràbia!!! Bé, potser l'any que bé, no?
    Una forta abraçada, guapa!

    ResponElimina
  2. Te ha quedado icreible.
    El próximo lo hago con tu mezcla.
    Besos

    ResponElimina
  3. El millor brownie que he vist en temps! Ha de quedar molt suau, més esponjós i un pèl menys contundent! A més és un "brownie de temporada". Si senyora! no trigaré a fer-lo. L'has clavat! (com diu el meu fill adolescent...). Petons.

    ResponElimina
  4. Fabulosos, cada trozo es una belleza!

    Besos.

    ResponElimina
  5. Això dels remolins de crema de formatge és genial! Tan el nom com l'aspecte final que dónen al brownie.

    ResponElimina
  6. Quina pinta! no sabia això del dia del brownie tampoc, un altre any serà! Una abraçada!

    ResponElimina
  7. ¡¡Madre mía Diti!!.. ¡Qué espectáculo!

    ResponElimina
  8. Bufff, ostres quina pinta que té! Meravellós. Nyaam!

    ResponElimina
  9. Increïble!!! Fascinant!!! No tinc paraules!!! No sabia que hi havia el dia del brownie!! Sort que aquest cap de setmana vaig fer un plumcake de xocolata!

    Es pot suprimir la carbassa de la teva recepta? S'hauria de fer alguna modificació?

    ResponElimina
  10. Por Dios!Que brownie!!!!De todos los que vi estos días el tuyo me parece maravilloso!Es increíble y tan a mi gusto!Perfecto!!!!

    ResponElimina
  11. Es que yo no me entero de nada!! Así que hay un día del Brownie...el día mundial de cabeza loca seguro que publico algo!!! Una muy buena entrada!! En casa al chocolatero oficial del reino te puedes creer que los brownies no le gustan???? Es raro raro, pero a mi me encantan y si llevan queso más. Un besazo

    ResponElimina
  12. L'11 de l'11 una data a recordar...
    Nani

    ResponElimina
  13. A pesar que no me gusta el chocolate, no puedo dejar de comentarlos, es que se ven preciosos!
    Muchos cariños.

    ResponElimina
  14. mmmm chocolate y calabaza....
    estoy encantada ¡la blogosfera culinaria está inundada de calabazas! y tu receta tiene una pinta especialmente deliciosa.

    ResponElimina
  15. Ayer hice un brownie y sin saber que era su día.
    Maria José este brownie es de locura me lo anoto para probarlo ya tiene una pinta bárbara.
    Besos

    ResponElimina
  16. Quin brownie!!!! quina fila!!! queda guardat!!! Petons

    ResponElimina
  17. Acabo de ver unos cuantos brownies por la red pero este me ha conquistado por completo. Qué ricura........... Me llevo la receta para que se me quite el antojo.
    Besotes

    ResponElimina
  18. Me llevo tu receta del brownie porque me chifla la combinación choco queso y porque además te quedó precioso.

    Besos.

    ResponElimina
  19. Ualáaaaaa menudo brownie, todos los ingredientes que lleva me gustan. Para mi mejor que uno con chocolate solo.
    Un besito

    ResponElimina
  20. un brownie sensacional y con esta combinacion has triunfado de calle
    bon cap de setmana
    peto

    ResponElimina
  21. Uuummm, que ricura de brownie.
    Como siempre unas fotos preciosas.
    Te felicito.
    Buen finde.

    ResponElimina
  22. Este tipo de brownies me encanta ...se ve fantastico , bicos

    ResponElimina
  23. Unes fotos extraordinàries!
    i que bo deu estar!
    una abraçada

    ResponElimina
  24. Malvada!!! me dejaste babeando!!! lo mínimo que podrías hacer es invitarme a comer un pedacito de ese exquisito brownie... ;).

    ResponElimina
  25. ohhh qué rico brownie. Se parece mucho al que yo presenté, pero para asegurarme será mejor que lo pruebe, jajaja

    Salu2 Paula

    ResponElimina
  26. ooooooooooooooooooooh!! sin palabras me he quedado.. qué maravilla...
    te has salido !!! a ver cómo supera esto!! ajjajaja

    un besote wapa

    ResponElimina
  27. Mmmmm, quina bona pinta!! A més, m'encanten sa xocolata i sa carabassa. El prepararé prest, gràcies per compartir sa recepta!! :)

    ResponElimina
  28. Wowwww remolins de crema de formatge y carbassa...ufff es un delicte!!!

    Un saludo
    Jorge R.
    www.pocohecho.org

    ResponElimina
  29. Que combinacion mas rica, habrá que probarlo.. Bss

    ResponElimina
  30. Wooowww MAria José pero que delicia!!Es la primera vez que veo un brownie con calabaza y queso.
    Tiene una pinta brutal.Me lo guardo,este pecado no se me escapa.

    Un besito

    ResponElimina

Gràcies per passar per la meva cuina i deixar-me un comentari.
Maria José

Gracias por pasar por mi cocina y dejarme un comentario.
Maria José