Menú

dilluns, 2 de setembre de 2013

GALETES PAPALLONA DECORADES...i UN SORTEIG!!

"-No tot ha de ser dolent. Alguna cosa bona hauran deixat aquests indesitjables.
-Ah, sí?? Com què? Diguin una sola cosa, només una! -va reptar Don Rafael, intransigent com de costum.
Una de les dames, la més jove, va dir:
-El futur?
-Ai, quin riure -va afegir el baró-, per a això no necessitem a ningú. El futur arriba de totes maneres! Alguna cosa més.
Però per molt que van pensar, a cap se'ls va ocórrer gens que dir."
(L'aire que respires. Care Santos)


Doncs sí, el futur sempre arriba...semblava que l'estiu havia a durar sempre i ja estem al setembre...què ràpids m'han passat aquests dos mesos!...encara fa calor, però els dies ja han començat a escurçar-se i la imminent arribada del curs escolar marca el final de l'època estival.

Només ho lamento pels meus fills, que han passat unes setmanes totalment dedicats al "dolce far niente" i en uns pocs dies hauran de posar-se les piles...però a mi m'encanta la tardor, la pluja, la caiguda de les fulles, els capvespres vermellosos, l'ambient més fred...

I per entrar en la nova estació amb un dolç sabor de boca, us proposo un sorteig. L'editorial Planeta De Agostini, es va posar en contacte amb mi fa unes setmanes per remetre'm, si m'interessava, el primer fascicle de la segona edició de la col·lecció “Pastelería Creativa”. Jo sento la paraula rebosteria i em tiro de cap, així que vaig acceptar encantada.

La col·lecció pinta molt bé, a més dels fascicles hi ha un munt de regals (talla-pastes, motlles o accessoris de rebosteria) i les receptes, pel que he pogut comprovar, estan molt ben explicades, pas a pas i amb profusió de fotografies. Ara com ara ja he fet un bescuit i aquestes galetes que us porto avui, les primeres que he decorat...i que he hagut d'amagar als meus fills perquè no les devorin en una sola tarda!!

Si alguns de vosaltres esteu interessats en aquesta completa col·lecció de "Pastelería Creativa", us convido a participar en un SORTEIG QUE REALITZARÉ EL DIUMENGE QUE VE, DIA 8. Podeu participar fins al dissabte dia 7 a les 12 de la nit DEIXANT UN COMENTARI AMB EL VOSTRE CORREU ELECTRÒNIC EN AQUESTA ENTRADA.

Els premis són tres:
- Un primer premi d'un descompte del 15% de la col·lecció (representant un estalvi de 66,92€),
- Dos segons premis amb els 2 primers lliuraments de la col·lecció

Per saber en què consisteix aquesta col·lecció, podeu consultar aquesta pàgina de Facebook. Us deixo també un vídeo promocional. Sort a tots!!


GALETES PAPALLONA DECORADES AMB SETINAT REIAL

Ingredients per a la massa:
-125 gr de mantega a temperatura ambient
-125 gr de sucre mòlt molt fi
-1 ou mitjà a temperatura ambient
-1 culleradeta de sucre avainillat
-250 g de farina de rebosteria sedassada

Ingredients per al setinat reial:
-250 gr de sucre mòlt molt fi
-1 clara d'ou
-1 cullerada de suc de llimona
-colorants de colors

Preparació de les galetes (en surten unes 16):
Posar en un bol la mantega i el sucre i batre fins que la mescla estigui cremosa. Afegir l'ou i el sucre avainillat i barrejar. Agregar la meitat de la farina sedassada i remoure, agregar la resta de farina i barrejar fins que estigui tot integrat. Embolicar la massa amb film transparent i deixar-la reposar almenys mitja hora en la nevera.
Pre-calentar el forn a 180ºC. Estirar la massa sobre una superfície enfarinada fins que quedi d´uns 5 mm d'espessor i amb el motlle tallar les galetes amb forma de papallona. Posar-les en una safata de forn coberta amb paper parafinat i coure-les uns 12-15 minuts fins que es daurin. Deixar-les refredar bé abans de decorar-les.

Preparació del setinat reial:
Sedassar el sucre mòlt en un bol. Afegir la clara d'ou i el suc de llimona i batre amb una batedora de varetes, uns 5 minuts. Ha de quedar una preparació suau i brillant. Si sembla seca, afegir unes gotes d'aigua i barrejar un minut més. No ha de quedar ni massa consistent ni massa líquida, ha de caure amb facilitat d'una cullera.
És millor usar el setinat recent fet, però es conserva en la nevera fins a cinc dies. Si no es va a usar immediatament, millor posar-lo en un recipient hermètic, cobert amb un drap net i humit. Quan vagi a usar-se, batre fins que adquireixi la consistència desitjada.
Repartir el setinat reial en tants bols com a colors vulguem aconseguir. Afegir una mica de colorant a cada bol i remoure amb una cullera. Usar tantes mànigues pastisseres com a colors hàgim triat, una per a cada color, i decorar les galetes. Si volem posar-hi caramels de colors ha de ser abans que el setinat en posi dur.


EDITO per dir-vos que els guanyadors del sorteig han estat:
-Mayte Rustica
-Visc a la cuina
-Marina A.F.
Poseu-vos en contacte amb mi per fer-vos arribar el vostre premi. Felicitats!!

45 comentaris:

  1. Però qué boniques que t'han quedat!!! No sóc massa amiga de les galetes decorades, però aquestes t'han quedat precioses i els colors són mol macos.
    No m'en donaries unes quantes? hehehee és que son tan mones....
    Jo ja els he vist anunciats els facicles, però a mi m'agrada triar cada una de les cosetes que compro per la cuina jo mateixa, a més crec que etsà molt enfocat a fondant.

    Petonets!!

    ResponElimina
  2. Las galletas son una preciosidad!! Lindas hasta decir basta...

    Mil besos preciosa!

    ResponElimina
  3. pero que mona eres... ole
    participo en tu concurso ¿Como? jajajaja beso

    ResponElimina
  4. Manuuuu jajaja es mi primer sorteooooo...deja un comentario con tu mail...como no me lo se :P
    Un beso!!

    ResponElimina
  5. Ficaram uma bolachas lindas até teria pena de as comer,
    bjs

    ResponElimina
  6. Jo tampoc soc massa de fondants i tot això, però 2 coses...
    T'han quedat monísssimes...i com la nee tambè en voldría una....i dos, com tu, jo soc persona de tardor.... és la meva estació favorita!!!!!

    ResponElimina
  7. ¡¡Te copio las galletas que la nena las ha vistoooo!!. Lo curioso es que el año pasado hizo unos árboles de navidad muy parecidos y ha recordado como se hace.
    Besotes.

    ResponElimina
  8. ¡¡Qué guapas MJ!! me encantan esos colores, son casi tan dulces como tu. Muchos bss

    ResponElimina
  9. Són maquíssimes, unes papallones amb uns colors molt delicats!

    ResponElimina
  10. que chulis!me encantan estas galletas!a mi tambien me mandaron el fasciculo!!

    ResponElimina
  11. MJ quines galetes mes cuques!!! T'han quedat preciosses de devó!!
    Y ademés les fotografies... Quina passada!!
    Un petonet bonica!!

    ResponElimina
  12. És el meu tema pendent aprendre a decorar galetes, les teves t'han quedat genials, llàstima i tot em faria de menjar-les

    Un petó!

    ResponElimina
  13. ooooooohhhhhhhhhh que mones , s'altre dia vaig pensar en compraré un fascículo, QUE ELS VAIG VEURA PER LA TELE jejeje avera que tal , pero despres no arriben a ala illa si vols continuar la colecció , sempre que en vull fer una, despres no la acabo:-)
    que chulis t'an quedat !!

    ResponElimina
  14. Jo tampoc no soc de fer col.leccions jejeje, ara que les galetes són tan maques que les arreplegaria en massa (tot i que no per col.leccionar precisament, je) :)

    ResponElimina
  15. A mi el fondant no m'atrau gaire però aquestes galetes t'han quedat precioses!! Suposo que aquesta col.lecció està molt orientada al fondant, no? Bé, jo m'apunto al sorteig a veure si em toca el 1er número i així em faig una idea de com és :)

    El meu e-mail: galeteriaydulces@gmail.com

    Gràcies!!

    ResponElimina
  16. Quines galetes més boniques!!! A mi també m'agrada fer aquestes coses, no m'agrada gaire el món del fondant però xalo molt elaborant cosetes. Així que m'apunto al sorteig.

    laxmontse@hotmail.com

    ResponElimina
  17. Si, noieta, l'estiu se'n acaba, i a mi també em sap greu per ells, han de tornar a les obligacions escolars, al fred i a moltes altres coses que a casa no ens agraden gens de l'hivern. Però també n'hi han molts d'altres que ens omplenaran de nou d'alegria, de bons moments, i els aprofitarem! La tardor també m'agrada, m'adapto al medi amb una velocitat vertiginosa, jeje, tot i que de bon principi m'agafa una mena de melangia que no me la trec de sobre durant setmanes. Ara ja començo a posar-me em mode rutina, ja començo a comprar amb la il·lusió de qué cuinaré, amb ganes de compartir-ho al blog... però em costa perdre aquesta mena de desinterés estival de la realitat, que a vegades tan costa de passar.
    Bé, guapa, les galetes són fantàstiques, molt maques, moltes felicitats per aquestes mans que tens per crear.
    I del concurs, em faria il·lusió que em toqués, jeje, perqué no!
    Una forta abraçada i ens anem seguint!
    gemma.vilabru@gmail.com

    ResponElimina
  18. Hola! M'apunto al sorteig!
    olgasurrell@gmail.com
    gràcies!

    ResponElimina
  19. M'apunto encantada!
    lidia368@hotmail.com
    Petons!

    ResponElimina
  20. M'apunto! Està guapo el blog
    ramon.costa@gmail.com
    Una abraçada!

    ResponElimina
  21. m'hi apunto!
    Em quedo mirant per aquí...

    lutherv_l@hotmail.com

    ResponElimina
  22. Hola! Està xuli el teu blog!
    M'apunto al sorteig!
    lidia.casademont@gmail.com
    Gràcies! Petons!

    ResponElimina
  23. Que boniques que són, t'han quedat genial!

    ResponElimina
  24. M'encanta el teu blog, Mª José!
    Jo també som eivissenca, a veure si enguany m'ajudes a fer un bon coc pagès o bescuit per mullar a la salsa que l'any passat no em va sortir!! ;) Una abraçada!

    cmayanscruz@hotmail.com

    ResponElimina
  25. Holaaaa tan quedat xulíssimes!!! Tinc els motlles així és que... les haurem de fer!!!
    cuinaressenzill@gmail.com

    ResponElimina
  26. Quina preciositat de galetes, tot i que el fondant no m’agrada massa, alguna d’aquestes si que me la menjaria.
    Petons

    ResponElimina
  27. Molt mono el detall de les boletes a les ales!
    Mireia7297@mail.com

    ResponElimina
  28. Me encantan las galletas decoradas, las tuyas son preciosas. Me gusta mucho tu blogg lo sigo desde hace tiempo, enhorabuena. silvipriet@gmail .com

    ResponElimina
  29. Desde luego que te han quedado bonitas las galletas son entretenidas pero quedan preciosas.
    Besos

    ResponElimina
  30. These are awfully goodlooking i will keep them in my jar.

    ResponElimina
  31. Hola! Acabo de tornar de les vacances i passo a saludar, tinc molta feina atrassada amb els blogs :)
    Les galetes t'han quedat precioses, molt boniques i molt fines, enhorabona!

    ResponElimina
  32. T'han quedat molt boniques i delicades.
    Petons!

    ResponElimina
  33. Te han quedado divinas, muy bonitas.
    Besos
    Cocinando con Montse

    ResponElimina
  34. Olá Maria José!
    Adorei vir conhecer o teu blog.
    E estas cookies estão um sonho, lindas e perfeitinhas, super amorosas.
    Um beijinho.

    ResponElimina
  35. Encantada de participar al sorteig!
    I les papallones precioses!!!
    nbeltranm@gmail.com

    ResponElimina
  36. Molt xules i segur que estan boníssimes. Enhorabona!
    Ah i passat pel meu bloc, hi tens una sorpresa.
    Tot fet a casa
    http://totfetacasa.blogspot.com.es/2013/05/he-rebut-un-premi.html

    Una abraçada!

    Neus

    ResponElimina
  37. T'han quedat moníssimes... tinc proper el neixement de la filla d'una amiga... m'inspiraré en aquestes delicades papallones :-)

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  38. Pero que galletas María José me encantan de verdad te han quedado de muerte.. y las fotos ya te lo he dicho el blog gana muchísimo más con unas fotos así de gran tamaño y además tan bien hechas.. felicidades porque te ha quedado el blog muy chulo.. un besito guapetona..

    ResponElimina
  39. Moltíssimes gràcies, Maria José! No ho havia vist!!

    ResponElimina
  40. Yo no puedo ser más despistada!!

    Muchísimas gracias por el premio, que bonito! Y sé que alguien especial lo va a disfrutar.

    Un abrazo preciosa.

    ResponElimina
  41. Marijose! Ja he fet les galetes, boníssimes! D'aquí a poc les publico. Gràcies per les revistes, han estat molt útils!!

    ResponElimina
  42. Hola Mª josé!! Ja he fet les galetes de pasteleria creativa!! M'ho he passat bé!! Aquí tens el resum:
    http://tapatdetapes.blogspot.com.es/2013/10/galetes-de-mantega-decorades-amb-glaca.html

    ResponElimina

Gràcies per passar per la meva cuina i deixar-me un comentari.
Maria José

Gracias por pasar por mi cocina y dejarme un comentario.
Maria José