Menú

dilluns, 12 de gener de 2015

GALETES DE TORRÓ DE XIXONA | GALLETAS DE TURRÓN DE JIJONA | COOKING CHALLENGE 54


"...això em recorda que la vida mai surt del tot com un espera i que res, res, se cenyeix als plans" (Coses que els néts haurien de saber. Mark Oliver Everett)

 "...eso me recuerda que la vida nunca sale del todo como uno espera y que nada, nada, se ciñe a los planes" (Cosas que los nietos deberían saber. Mark Oliver Everett) 



Aquest mes, la Núria ens proposava com a tema per al nostre 54 repte de les Cooking Challenge les receptes d'aprofitament, perquè se suposa que durant les festes nadalenques preparem més menjar del habitual i sempre en queda arrossegant per algun plat. Per a altres coses no, però per al menjar sóc bastant organitzada i sol tenir molt en compte els comensals que serem i el que prepararé, em fa molta ràbia tenir restes en la nevera que al final acaben tirant-se a les escombraries.

Este mes, Núria nos proponía como tema para nuestro 54 reto de las Cooking Challenge las recetas de aprovechamiento, pues se supone que durante las fiestas navideñas preparamos más comida de la normal y siempre suele quedar arrastrando algún plato. Para otras cosas no, pero para la comida soy bastante organizada y suelo tener muy en cuenta los comensales que vamos a ser y lo que voy a preparar, me da mucha rabia tener restos en la nevera que al final acaban tirándose a la basura.


A l'única cosa que em costa donar-li sortida és al torró, com no m'agrada massa va quedant hehehe. Per això vaig pensar a fer alguna cosa amb ell i vaig trobar aquesta recepta de galetes de torró de Xixona de la Clemenvilla que ha triomfat...als nens els va encantar, el meu nebot de dos anys en va devorar un munt gairebé sense respirar...el proper any canviaré de xip i m'aprovisionaré de torró per poder repetir-la durant tot l'any ;)

A lo único que me cuesta darle salida es a los turrones, como no me gustan demasiado ahí quedan jejeje. Por eso pensé en hacer algo con ellos y encontré esta receta de galletas de turrón de Jijona de Clemenvilla que ha triunfado...a los niños les encantó, mi sobrino de dos años devoró un montón casi sin respirar...el próximo año cambiaré de chip y me aprovisionaré de turrón para poder repetirla durante todo el año ;)


És curiós, sempre he pensat que no sóc molt de galetes, de fet en la meva família qui té fama de “monstre de les galetes” és la meva germana petita :P, però ara repassant una mica les que he anat posant en el meu blog m'he adonat que n´he fet més de les que em pensava, des de les clàssiques cookies, com aquestes de flocs de civada i coco, de carabassa, d´ avellanes i xispetes de xocolata, o de tres xocolates, fins a galetes decorades amb glassa o fins i tot receptes “temàtiques”, com les galetes fàcils de mantega de Nadal, les les galetes niu de Pasqua o les galetes esquelets de Halloween… hauré de canviar d´opinió, no?

Es curioso, siempre he pensado que no soy muy de galletas, de hecho en mi familia quien tiene fama de "monstruo de las galletas" es mi hermana pequeña :P, pero ahora repasando un poco las que he ido poniendo en mi blog, me he dado cuenta de que he hecho más de las que me pensaba, desde las clásicas cookies de calabaza, de avellana y chispitas de chocolate, de tres chocolates o de avena y coco, hasta galletas decoradas con glasa o incluso recetas “temáticas” como las galletas de mantequilla de Navidad, las galletas nido de Pascua o las galletas esqueleto de Halloween …tendré que cambiar de opinión ¿no?


GALETES DE TORRÓ DE XIXONA

Ingredients:

-100 grams de mantega a temperatura ambient
-50 grams de sucre
-200 grams de torró de Xixona
-1 ou
-250 grams de farina

Instruccions:

Batem els ingredients amb un robot de cuina (jo vaig usar la Thermomix a velocitat 6). Pastem i formem una bola, l'emboliquem amb paper film i la guardem en la nevera almenys una hora. La traiem, l'estirem entre dues fulles de paper de forn i tallem les galetes amb un motlle. Coem a 175ºC uns 12 minuts.


GALLETAS DE TURRÓN DE JIJONA

Ingredientes:

- 100 gramos de mantequilla a temperatura ambiente
- 50 gramos de azúcar 
- 200 gramos de turrón de Jijona
- 1 huevo
- 250 gramos de harina

Instrucciones:

Batimos los ingredientes con un robot de cocina (usé la Thermomix a velocidad 6). Amasamos y formamos una bola, la envolvemos con papel film y la guardamos en la nevera al menos una hora. La sacamos, la estiramos entre dos hojas de papel de horno y cortamos las galletas con un cortapastas. Hornear a 175ºC unos 12 minutos. 


I les receptes d´aprofitament de la resta de les Cooking Challenge
¿Y las recetas de aprovechamiento del resto de las Cooking Challenge
-Lourdes
-Núria
-Rosa
-Mercè

-Elvira
-Maragda

21 comentaris:

  1. Doncs jo tampoc sóc massa de torró i tinc una sencera d'aquest torró, així que m'has donat una idea genial, fan molt bona pinta!

    ResponElimina
  2. Els torrons sempre els compro comptats per que no sobrin però he vist tantes coses bones preparades amb sobres de torrons que hauré d'anar a per més!
    Una abraçada,
    Palmira

    ResponElimina
  3. Ayyyyy que cosa mas rica, me comia unas cuantas, enhorabuena, sigue así, un beso.
    LAS DELICIAS DE MAYTE

    ResponElimina
  4. Bolachas de turron parecem ser bem deliciosas
    E ficaram lindas
    Boa semana
    bjs

    ResponElimina
  5. Que buena idea! Pues me queda turrón así que para galletas. Un besazo guapa

    ResponElimina
  6. Yo también las preparé y están riquísimas.
    Besicos sorianos♡

    ResponElimina
  7. La pinta es fantástica, las haré que también me ha sobrado turrón blando. Besos

    ResponElimina
  8. Quina bona idea per aprofitar el torró que ha sobrat de les festes, la pinta diu Menja'm!!!
    Sempre és un luxe veure les teves receptes.
    Petons

    ResponElimina
  9. yo prepare estas navidades, y volaron!

    ResponElimina
  10. Quina delícia!! M'encanta aprofitar els torrons fent receptes com aquesta i a més t'han quedat precioses!! Que bones! :P

    Un petonet!

    ResponElimina
  11. Felicitats, acabo de descobrir aquest blog i a part de les receptes trobo que les fotos són precioses.

    ResponElimina
  12. Pues menos mal que no hacías galletas jajaja si tienes recetas para escribir un libro! Ya me puedo imaginar el sabor mhmmmm estas las hago para los míos a la de ya. Muchos besos guapa y otro para la modelo.

    ResponElimina
  13. Quantes bones idees per reciclar el torró que ens ha sobrat d'aquestes festes!!

    ResponElimina
  14. Holaaa, pues mira, al contrario que yo que no me cuesta nada nada darle salida al turrón, siempre que sea el de Jijona o el de Alicante claro. Los demás no me gustan demasiado y son los únicos que compro, el duro y el blando de buena calidad. Solo por hacer estas galletas me compraría una tableta mañana mismo si la encontrara claro, porque ya han desaparecido de los estantes los sobrantes.
    Un besoooo

    ResponElimina
  15. Lo que da de si el turrón......
    Me da rabia que ya me he quedado sin turrón de jijona, para probarlas, pero sabes, tengo aún una pieza de turrón de yema quemada y...podría probar a ver que pasa...es que me has hecho entrar una salivera...... Esto no se hace!!!!!
    Besos y ya te contaré

    ResponElimina
  16. Mª José: la vi y pensé que te la había comentado, pero veo que no y ufff cómo pasan los días. Me encantan las fotos que has hecho y las galletas esas bien tostaditas como las tuyas, es como mejor están.
    Un besito

    ResponElimina
  17. Ya sabía yo que tenía que haber comprado turrón estas navidades. Un beso y feliz año

    ResponElimina
  18. Que bones.. jo les vaig fer... però hem van quedar molt dures...aixó si, després ficades a la seva capsa..estaven ben bones. No sé si va ser pk vaig fer servir torró sense sucra, pero bones bones.. al final no las vaig presentar, les teves m'encanten.

    Gracies per participar.

    Petons

    ResponElimina
  19. Muchas felicidades por ser una de las ganadoras del Evento Photoblog!!!! Muy merecido. Besos. Maite

    ResponElimina
  20. Muy buenos contenido me encanta vuestro blog como Guia

    ResponElimina

Gràcies per passar per la meva cuina i deixar-me un comentari.
Maria José

Gracias por pasar por mi cocina y dejarme un comentario.
Maria José