Menú

dimarts, 3 de febrer de 2015

ALETES DE POLLASTRE MARINADES EN SALSA ASIÀTICA PICANT | ALITAS DE POLLO MARINADAS EN SALSA ASIATICA PICANTE


"Ens movem amb els ulls tancats 
i les orelles tapades.
Enderroquem els murs en els que hi ha portes
que esperen ser obertes al tacte.
Busquem a les fosques escales,
oblidant que tenim ales.
Preguem com si Déu fos cec i sord,
com si fos en un espai.
No és d´estranyar que no reconeguem
el àngels que caminen entre nosaltres"
Henry Miller

"Nos movemos con los ojos cerrados 
y los oídos tapados.
Derribamos muros en los que hay puertas
que esperan ser abiertas al tacto.
Buscamos a tientas escaleras, 
olvidando que tenemos alas.
Rezamos como si Dios estuviera sordo y ciego,
como si estuviese en un espacio.
No es de extrañar que no reconozcamos
a los ángeles que andan entre nosotros"
Henry Miller



Fa unes setmanes, l'empresa d´estris de cuina Elma, especialitzada en envasadores al buit, em va fer arribar una envasadora per provar-la. Justament tenia pendent de preparar aquesta recepta d'aletes de pollastre marinades amb salsa asiàtica picant del darrer llibre del Gordon Ramsay, així que vaig acceptar encantada. La màquina envasadora m´ha agradat força perquè és molt fàcil de manejar i perquè al tenir una mida no massa gran és molt pràctica per guardar-la.  

Hace unas semanas, la empresa de menaje de cocina Elma, especializada en envasado al vacío, me hizo llegar una envasadora para que la probara. Justamente tenía pendiente de preparar esta receta de alitas de pollo marinadas en salsa asiática picante del último libro de Gordon Ramsay , así que acepté encantada. La envasadora me ha gustado por lo fácil que es de utilizar y por su práctico tamaño, que al no ser demasiado grande no hay problema de almacenamiento.



No solc preparar aletes de pollastre, normalment compro altres peces com el pit o la cuixa, però crec que aquesta no serà la darrera vegada que les faci, queden delicioses marinades en la salsa i després enfornades fins que siguin ben enganxoses. Pensava que em costaria trobar la pasta de tamarinde, però no va ser així, és un gran plaer comprovar que a Eivissa ara podem tenir gairebé qualsevol ingredient. Us aconsello servir les ales amb arròs sofregit...ummm!

No suelo preparar alitas de pollo, normalmente compro otras piezas como la pechuga o el muslo, pero creo que esta no será la última vez que las haga, están deliciosas marinadas en esta salsa y luego asadas hasta que quedan bien pringosas. Pensaba que me costaría encontrar la pasta de tamarindo, pero no fue así, es un gustazo comprobar que en Ibiza ya podemos disponer casi de cualquier ingrediente. Os aconsejo servir las alitas con arroz salteado, ummmm!!



ALETES DE POLLASTRE MARINADES EN SALSA ASIÀTICA PICANT

Ingredients per 4 persones:

-5 cullerades de pasta de tamarinde
-2 cullerades d'oli sense sabor (de gira-sol o de cacauet)
-2 cullerades de sucre bru
-1 cullerada de salsa de peix
-2 dents d'all, pelats i picats finament
-1 culleradeta de bitxo en pols
-16 o 20 aletes de pollastre, segons la grandària, despuntades i tallades per la meitat

Preparació:

Si s'usa un bloc de tamarinde, posar-lo en un recipient amb dues cullerades d'aigua calenta perquè es dissolgui. Retirar les llavors si és necessari.

Posar la pasta de tamarinde en un bol gran amb l'oli, el sucre, la salsa de peix, l'all i el bitxet i barrejar bé. Afegir les aletes i, amb les mans, impregnar-les bé amb la mescla. Introduir-les en diverses borses i envasar-les al buit. Deixar-les marinar en la nevera tota la nit.

Precalentar el forn a 180ºC. Folrar una font de forn amb paper de coure(imprescindible per no haver de rascar després la safata) i col·locar en ella les aletes marinades. Rostir-les uns 40 o 45 minuts, fins que estiguin fetes i ben engaxoses.


ALITAS DE POLLO MARINADAS EN SALSA ASIATICA PICANTE

Ingredientes para 4 personas:

-5 cucharadas de pasta de tamarindo
-2 cucharadas de aceite sin sabor (de girasol o de cacahuete)
-2 cucharadas de azúcar moreno
-1 cucharada de salsa de pescado
-2 dientes de ajo, pelados y picados finamente
-1 cucharadita de chile en polvo
-16 o 20 alitas de pollo, según el tamaño, despuntadas y cortadas por la mitad

Preparación:

Si se usa un bloque de tamarindo, ponerlo en un recipiente con dos cucharadas de agua caliente para que se disuelva. Retirar las semillas si es necesario.

Poner la pasta de tamarindo en un bol grande con el aceite, el azúcar, la salsa de pescado, el ajo y el chile y mezclar bien. Añadir las alitas y, con las manos, impregnarlas bien con la mezcla. Introducirlas en varias bolsas y envasarlas al vacío. Dejarlas marinar en la nevera toda la noche.

Precalentar el horno a 180ºC. Forrar una fuente de horno con papel de hornear (imprescindible para no tener que rascar después la bandeja) y colocar en ella las alitas marinadas. Asarlas unos 40 o 45 minutos, hasta que estén hechas y bien pegajosas.

21 comentaris:

  1. hola presiosa . , una recepta de cap de semana bonísima al meu fill li agraden i de tant en tant en solem fer per ell . m'encanta el reflexa de la cullera fent la foto . besades

    ResponElimina
  2. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  3. Quina pinta més bona! Jo també les tinc pendents de fer... m'encanta en Ramsay! De moment només m'he cascat els pastissets de patata amb mongeta amb salsa de tomàquet :P

    Per cert, salsa de peix? Exactament a què es refereix?

    Salutacions! I felicitats per la foto :)

    ResponElimina
  4. Super apetecibles y ademas al horno mucho mejor.
    peto

    ResponElimina
  5. Jo també tinc una envasadora al buit i la veritat es que es un gran invent!!!. Les aletes de pollastre son un plat que agrada molt a casa. Em guardo la recepta!! Petons

    ResponElimina
  6. Adoro assas e essa ficaram uma maravilha
    Adoro esse livro do Ramsey
    bjs

    ResponElimina
  7. Que bones! I així la marinada ha de quedar ben impregnada dins de la carn... quina meravella!
    Petons,
    palmira

    ResponElimina
  8. Es una receta que me encanta, no sé si encontraré aqui la pasta de tamarindo, me pongo a ello como una loca, bsss y gracias por tu receta. Envidia de tu envasadora al vacío, jejejejej

    ResponElimina
  9. En casa si que las hacemos y que queden bien crujientes..así con esta salsa, deliciosas
    Bss

    ResponElimina
  10. Uauuuu, ya tengo la receta, mi sobrino se volverá loco de alegría, le encantan. Bss.

    ResponElimina
  11. M'encanta el xef Gordon Ramsay... aquestes aletes picantones han de ser molt bones!

    ResponElimina
  12. Et pots creure que just fa cinc minuts he vist la seva recepta al programa que té a Canal Cocina? I pensava que s'havien de fer, i pam! Me les trobo aquí! Directíssimes a pendents!

    Petons!

    ResponElimina
  13. No he cocinado todavía nunca así y me parece súper interesante. Desde luego las alitas las preparo aunque tenga que ser de la forma tradicional.

    Bss

    Elena

    ResponElimina
  14. Hola!! Acabo de visitar tu blog porque me has añadido en google y estoy muy contenta porque me ha encantado así que me quedo como seguidora para no perderme nada! Vaya pinta que tienen estas alitas, tienen que estar deliciosas, ademas adoro a Gordon! Un saludo.

    ResponElimina
  15. Qué alitas tan sabrosas, para mojar pan en la salsita. Besos

    ResponElimina
  16. En casa ya han caido y se chupan los dedos
    Bon cap de setmana

    ResponElimina
  17. Que bones!! I amb salseta picant deuen estar per sucar-hi pa!!
    Envasar al buit és genial, i recepta de Gordon!! Una entrada que m'ha encantat!!
    Molts petons!

    ResponElimina
  18. ohhhh como me han gustado, sobre todo por lo picante que me pirra, pues nada habrá que probarlas, un petonet!!! silvia

    ResponElimina
  19. Tengo el libro y esa es una de las recetas que tengo pendiente a mi hijo le encantan las alitas y si son picantes mas aún.
    Besos

    ResponElimina
  20. Yo quiero una envasadora al vacio ya! Mientras probaré a marinarlas y meterlas en una bolsa de congelar.creo q nos van a encantar!

    ResponElimina
  21. Hoola!
    Me ha encantado la receta del chocolate a la española que has publicado en directo al paladar, la he visto por TW, y me he venido a todo correr a tu blog, que por cierto es chulísimo. Me has hecho pasar de la merienda a la cena en un plis plás! Las alitas de pollo muy óptimas!
    Quería preguntarte si en el chocolate a la taza, el echar el choco en polvo es para espesar? es que me ha llamado la atención, yo creía que lo hacía bien poniendo solo el chocolate a la piedra y el agua con un poquitillo de maicena.
    Saludos, y lo dicho... tu blog mola mucho!
    Marisa

    ResponElimina

Gràcies per passar per la meva cuina i deixar-me un comentari.
Maria José

Gracias por pasar por mi cocina y dejarme un comentario.
Maria José