Menú

dilluns, 21 de març de 2016

Recepta fàcil de pa per a llesques amb ou


I la gent d'aquells vells i bells carrers? La gent dels cafès? Es veuria obligada a viure amb una guerra perduda? Esperava que no, ho esperava amb tota la seva ànima. Havia vist els derrotats, els sotmesos, els perduts... Això no podia passar allí, en aquella ciutat, en aquell cafè. Va avivar el pas. Ara volia tornar a estar amb la gent a la qual li importava. 
(Els espies de Varsòvia. Alan Furst)


Receta fácil y rápida

Us podeu que creure que mai, sí mai, he provat les llesques amb ou? Unes postres tan característiques de Setmana Santa i que, lògicament, tampoc he fet, suposo que perquè a Eivissa no són un dolç tradicional. Però aquest any vull posar-hi remei. Com he decidit fer-ho bé he començat pastant un pa especial per preparar-les, així que aquí el teniu en versió fàcil i ràpida...ara tan sols em queda esperar que endureixi i llançar-me a per les llesques amb ou :)

RECEPTA FÀCIL DE PA PER A LLESQUES AMB OU

Ingredients per a un pa de 1 k aproximadament (14-16 llesques):

-350 g de llet
-1 culleradeta de sucre 
-20 g de llevat fresc de fleca
-600 g de farina de força 
-1 culleradeta de sal

Preparació amb Thermomix:

Posem la llet, el sucre i el llevat en el got i programem 2 min/37º/vel 2. Agrega 300 g de farina i barregem 15 seg/vel 6. Incorporem la resta de farina i la sal i pastem 4 min/vel espiga. Retirem la massa del got, li donem forma de barra i fem uns talls en la superfície amb un ganivet molt afilat, per marcar les posteriors llesques. Deixem reposar mitja hora i coem uns 30 minuts aproximadament en el forn escalfat a 200ºC.

Preparació sense Thermomix:

Escalfem el sucre, el llevat i la llet en un cassó. Posem la farina i la sal en un bol i fem un forat al centre, en el qual aboquem el contingut del cassó. Anem pastant a poc a poc, barrejant la farina de les vores, fins a aconseguir una massa llisa i uniforme. Li donem forma de barra i procedim igual que en l'explicació anterior.



¿Y la gente de aquellas viejas y hermosas calles? ¿La gente de los cafés? ¿Se vería obligada a vivir con una guerra perdida? Esperaba que no, lo esperaba con toda su alma. Había visto los derrotados, los sometidos, los perdidos... Eso no podía pasar allí, en aquella ciudad, en aquel café. Avivó el paso. Ahora quería volver a estar con la gente a la que le importaba. (Los espías de Varsovia. Alan Furst)

¿Os podéis que creer que nunca, sí nunca, he probado las torrijas? Un postre tan característico de Semana Santa y que,  lógicamente, tampoco he hecho, supongo que porque en Ibiza no son un dulce tradicional. Pero este año voy a ponerle remedio. He decidido hacerlo bien y empezar amasando un pan especial para prepararlas, así que aquí lo tenéis en versión fácil y rápida...ahora solo me queda esperar que endurezca y lanzarme a por las torrijas :)

RECETA FÁCIL DE PAN PARA TORRIJAS

Ingredientes para 1 pan de 1kg aprox (14-16 rebanadas):

-350 g de leche
-1 cucharadita de azúcar 
-20 g de levadura fresca de panadería
-600 g de harina de fuerza 
-1 cucharadita de sal

Preparación con Thermomix:

Ponemos la leche, el azúcar y la levadura en el vaso y programamos 2 min/37º/vel 2. Agrega 300 g de harina y mezclamos 15 seg/vel 6. Incorporamos el resto de harina y la sal y amasamos 4 min/vel espiga. Retiramos la masa del vaso, le damos forma de barra y hacemos unos cortes en la superficie con un cuchillo muy afilado, para marcar las posteriores rebanadas. Dejamos levar media hora y cocemos unos 30 minutos aproximadamente en el horno precalentado a 200ºC.

Preparación sin Thermomix:

Calentamos el azúcar, la levadura y la leche en un cazo. Ponemos la harina y la sal en un bol y hacemos un agujero en el centro, en el que vertermos el contenido del cazo. Vamos amasando poco a poco, mezclando la harina de los bordes, hasta conseguir una masa lisa y uniforme. Le damos forma de barra y procedemos igual que en la explicación anterior.  

4 comentaris:

  1. Siempre hay una primea vez para todo jejeje. Pintaza este pan Mª José!

    ResponElimina
  2. A mi me parece increíble, pero una vez que las has probado, a quien le parecerá aún más increíble es a ti por no haberlas catado antes. Ja ja ja.

    Besos y feliz lunes.

    ResponElimina
  3. Lo de preparar el pan antes de preparar las torrijas me parece la manera ideal para ...¡volverse adicta a las torrijas! Verás que después semana santa o no, apetecen por igual!!!
    Besos y feliz semana,
    Palmira

    ResponElimina
  4. Hola María José, a mi me encantan las torrijas y soy la encargada oficial de prepararlas todos los años jeje...Te diré que me apunto la receta de tu pan porque deben quedar riquísimas. bsts guapa y disfruta de estos días :-)

    ResponElimina

Gràcies per passar per la meva cuina i deixar-me un comentari.
Maria José

Gracias por pasar por mi cocina y dejarme un comentario.
Maria José