Menú

dimecres, 20 d’abril de 2016

Artic roll o Rotllo àrtic de xocolata


De vegades tot gira en rodó d'una forma estranya, veritat? (La cadernera. Donna Tartt)

Blog Dit i Fet | Rotllo àrtic de xocolata

Per al repte d'abril de les Cooking Challenge la nostra estimada Ly ens va desafiar a preparar un Artic Roll. Aquestes postres anglosaxones varen ser creades el 1950 pel txec Ernest Velden, emigrat a Anglaterra el 1939, que les va comercialitzar amb gran èxit. 

El rotllo àrtic clàssic va farcit gelat de vainilla i porta una capa de melmelada de gerd entre el bescuit i el gelat. Com nosaltres som xocoadictes, vaig canviar una mica la versió original: el bescuit el vaig fer de xocolata, vaig suprimir la capa de melmelada i vaig usar gelat de tres sabors.

Confesso que em donava una mica de por preparar aquesta versió rodoneta del nostre braç de gitano, però al final va ser més fàcil del que em pensava i el resultat ens va encantar a tots. La propera vegada seré més ortodoxa i prepararé la versió original, encara que jugar amb els nostres sabors preferits és una cosa que, com heu vist, em sembla d'allò més temptador.

Si t'agraden les masses enrotllades no et perdis aquest  rotllo de merenga i llimó ni tampoc aquest rotllo de merenga d´avellanes farcit de crema de mascarpone i cafè


ROTLLO ÀRTIC DE XOCOLATA

Ingredients:

-1 barra de gelat de tres sabors
-4 ous
-125 g de sucre
-100 g de farina
-20 g de cacau en pols
-1 polsim de sal

Preparació:

Comencem deixant el gelat fora del congelador uns vint-trenta minuts, perquè s'estovi però sense fondre's. El col·loquem sobre una làmina de paper film i l´enrotllem formant un rotllo, girant els extrems per donar-li forma de cilindre i estrenyent bé. Després el fiquem durant unes hores dins el congelador, millor si és tota la nit.

Per fer el bescuit, batem els ous amb el sucre fins que la mescla blanquegi i dobli el volum (uns 15 minuts). En un bol apart, passem per un sedàs la farina, el cacau i la sal, després ho agreguem a la mescla anterior i removem amb cura, realitzant moviments envolupants perquè la massa no es baixi. La posem en un motlle de 20x30 cm folrat amb paper de forn i la coem a 180ºC durant uns 12 minuts.

Estenem un drap de cuina sobre la taula de la cuina. Traiem el bescuit del forn i el bolquem sobre el drap, retirem amb cura el paper de forn i enrotllem el bescuit perquè agafi forma mentre es refreda. Traiem el gelat del congelador, retirem el paper film i el col·loquem sobre el bescuit, tancant-ho al voltant del gelat, estrenyent bé. Igualem les vores, el cobrim amb paper film i el guardem en el congelador almenys una hora. Just abans de servir l´empolvorem de cacau en pols.


Vols vora les receptes de la resta de Cooking Challenge?
-Ly



A veces todo gira en redondo de una forma extraña ¿verdad? (El jilguero. Donna Tartt)

Para el reto de abril de las Cooking Challenge nuestra querida Ly nos desafió a preparar un Artic Roll. Este postre anglosajón fue creado en 1950 por el checo Ernest Velden, que emigró a Inglaterra en 1939 y lo comercializó con gran éxito. 

El rollo ártico clásico va relleno helado de vainilla y una capa de mermelada de frambuesa entre el bizcocho y el helado. Como nosotros somos chocoadictos, cambié un poco la versión original: el bizcocho lo hice de chocolate, suprimí la capa de mermelada y usé helado de tres sabores.

Confieso que me daba un poco de miedo preparar esta versión redondita de nuestro brazo de gitano, pero al final fue más fácil de lo que me pensaba y el resultado nos encantó a todos. La próxima vez seré más ortodoxa y prepararé la versión original, aunque jugar con nuestros sabores preferidos es algo que, como habéis visto, me parece de lo más tentador. 

Si te gustan las masas enrolladas no te pierdas este rollo de merengue y limón ni tampoco este rollo de merengue de avellanas relleno de crema de mascarpone y café



ROLLO ÁRTICO DE CHOCOLATE

Ingredientes:

-1 barra de helado de tres sabores
-4 huevos
-125 g de azúcar
-100 g de harina
-20 g de cacao en polvo
-1 pizca de sal

Preparación:

Empezamos dejando el helado fuera del congelador unos veinte minutos, para que se ablande pero sin derretirse. Lo colocamos sobre una lámina de papel film y lo enrollamos formando un rulo, cerrando los extremos, girándolo para darle forma de cilindro y apretando. Después lo metemos durante unas horas en el congelador, mejor si es toda la noche.

Para hacer el bizcocho, batimos los huevos con el azúcar hasta que la mezcla blanquee y doble de tamaño (unos 15 minutos).  En un bol aparte, pasamos por un cedazo la harina, el cacao y la sal, después lo agregamos a la mezcla anterior y removemos con cuidado, realizando movimientos envolventes para que la masa no se baje. La vertemos en un molde de 20x30 cm forrado con papel de hornear y la cocemos a horno precantado a 180ºC durante unos 12 minutos.

Preparamos un paño de cocina  sobre la encimera de la cocina. Sacamos el bizcocho del horno y lo volcamos sobre el paño, retiramos con cuidado la lámina de hornear y enrollamos el bizcocho para que coja forma mientras se enfría.  Sacamos el helado del congelador, retiramos el papel film y colocamos el rollo sobre el bizcocho, cerrándolo alrededor del helado, apretando bien. Igualamos los bordes, lo cubrimos con papel film y guardamos en el congelador por lo menos una hora. Justo antes de servir lo espolvoreamos con cacao en polvo.

12 comentaris:

  1. Este rolo com gelado ficou divino, fiquei com muita vontade de o fazer.

    ResponElimina
  2. Que perfección María José! me encanta!! justo lo que yo pedía y ni siquiera yo pude hacerlo ;)
    gracias!!!!

    ResponElimina
  3. La madre... ¿cómo logras tanta perfección? ¿Ni siquiera tuviste que limpiar la encimera de tu cocina después de enrollar.. ¡y apretar! el dichoso helado? jaja.. Me confieso inútil... ¡A la vista está!
    Besotes.

    ResponElimina
  4. Jejeje, venia a poner que nunca habia visto un rollo tan perfecto, veo que a todos nos ha sorpendido, impresionante

    ResponElimina
  5. El cercle perfecte! Maco i bonissim!! Com m'agrada!!!

    ResponElimina
  6. El cercle perfecte! Maco i bonissim!! Com m'agrada!!!

    ResponElimina
  7. Que perfecte t'ha quedat! Em sembla tan difícil això de fer la planxa i enrotllar-la sense que es trenqui...

    ResponElimina
  8. Holaaa, una receta sorprendente, de esas que la lees y la relees porque no te cansas. Es la perfección hecha dulce, que maravilla. Te ha quedado perfecto, sería impresionante poderse llevar a la boca un bocado de esta delicia. Siempre que vengo a verte me voy con muy buen sabor de boca.
    Un besoooo

    ResponElimina
  9. Esta perfectísimo, con ese helado de tres sabores... queda espectacular... me encanta guapísima... ideal!

    ResponElimina
  10. Me encantan todas tus recetas, son espectaculares! ¿Has pensado en darte a conocer en alguna red social especializada? Hay una app que se llama Foodies Moveando y seguro que tendrías mucho éxito. Yo te voto! :)

    ResponElimina
  11. Me encanta. Te ha quedado genial, pero yo encuentro muy difícil conseguir esa forma tan cilíndrica, tanto del helado como del bizcocho. Encima consigues que las rayas del helado sigan perfectas. Voy a intentarlo, aunque no creo que me quede como a título.

    Un beso

    ResponElimina
  12. no prepare nunca esta receta y me ha encantado, me la quedo.
    besos crisylaura

    ResponElimina

Gràcies per passar per la meva cuina i deixar-me un comentari.
Maria José

Gracias por pasar por mi cocina y dejarme un comentario.
Maria José